Centrum Edukacji Komputerowej

 

CorelDRAW to jeden z najbardziej znanych programów służących do obróbki grafiki wektorowej.


Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które chcą opanować umiejętność posługiwania się tym profesjonalnym narzędziem oraz nauczyć się jego praktycznego wykorzystania do tworzenia wielu rodzaju grafik wektorowych: od prostych znaków identyfikacyjnych po skomplikowane i zaawansowane projekty rysunkowe.

 

Ramowy program kursu:

1. Wstęp do grafiki wektorowej

  • definicja obrazu wektorowego i porównanie do rastrowego,
  • właściwości i zastosowanie,
  • podstawowe formaty i sposoby zapisu (kompresji)
  • trasowanie (Corel Trace) i rasteryzacja
  • podstawy projektowania graficznego, zasady typografii projektowej.

2. Interfejs programu:

  • elementy obszaru roboczego,
  • paski narzędzi i dokery
  • przemieszczanie się po projekcie
  • widok i powiększenie
  • strona i pulpit, ustawienia strony / stron.

3. Podstawy rysunku wektorowego:

  • rysowanie prostych obiektów,
  • prostokąty, elipsy, wielokąty i spirale,
  • kształty podstawowe.

4. Praca z obiektami:

  • nadawanie obiektom kolorów,
  • transformacje obiektów,
  • tworzenie kopii obiektu,
  • obiekty z punktów,
  • stos i zmiana kolejności obiektów,
  • wybieranie obiektów,
  • grupowanie obiektów,
  • blokowanie obiektów,
  • wyrównywanie i rozkładanie obiektów,
  • kontury obiektów,
  • przyciąganie do obiektów,
  • precyzyjne rysowanie i przekształcanie,
  • bitmapa jako obiekt.

5. Rozmieszczenie i wyrównanie obiektów:

  • linijka, prowadnice, siatka - definiowanie i wykorzystanie,
  • narzędzie Wyrównanie i Rozkład

6. Praca z tekstem:

  • czcionki, dobór i zarządzanie fontami.
  • wpisywanie i formatowanie tekstu,
  • nadawanie wypełnień i konturów,
  • zmiana ustawień domyślnych,
  • tekst ozdobny a akapitowy,
  • dopasowanie tekstu do ścieżki,
  • wypełnienie tekstu,
  • tekst wielowarstwowy,
  • obwiednia,
  • przelewanie tekstu,
  • zniekształcenia tekstu,
  • dodawanie symboli,
  • tworzenie ramki akapitu z innych obiektów,
  • praca ze stylami.

7. Edycja krzywych:

  • krzywe Béziera,
  • zmiana kształtu krzywych i obiektów,
  • zmiana tekstu w krzywe,
  • rysowanie linii,
  • rysunek odręczny,
  • pisak i łamana.

8. Właściwości i zastosowanie narzędzi obróbki kształtów:

  • nóż,
  • gumka,
  • pędzel rozmazujący,
  • pędzel chropowaty,
  • łączenie obiektów,
  • kształtowanie,
  • spawanie,
  • przycinanie,
  • część wspólna,
  • uprość,
  • przód bez tyłu, tył bez przodu.

9. Efekty specjalne:

  • perspektywa,
  • metamorfoza,
  • obrys,
  • zniekształcenia,
  • obwiednia,
  • głębia,
  • cień,
  • soczewki.

10. Warstwy

  • cel i metody pracy na warstwach
  • zarządzanie warstwami.

11. Szybkie kadrowanie

12. Skrypty i wzorce

13. Wydruk i eksport

  • przygotowanie dokumentów do profesjonalnego druku – wstawianie paserów i pasków kalibracyjnych opcje drukowania, podgląd wydruku
  • zapis i eksport plików do formatów wektorowych i rastrowych oraz do stron WWW

14. Praktyczne wykorzystanie poznanych możliwości programu do tworzenia różnego rodzaju zaawansowanych grafik wektorowych:

  • na potrzeby reklamowe (m.in.: ulotki, plakaty, broszury, kalendarze, etykiety, opakowania)
  • do identyfikacji wizualnej (m.in.: logo, wizytówki, papier firmowy).