Centrum Edukacji Komputerowej


Arkusz kalkulacyjny jest programem, którego zastosowanie nie ogranicza się tylko do wykonywania różnego typu obliczeń. MS Excel jest potężnym narzędziem, które w bardzo wielu sytuacjach zastępuje wyspecjalizowane programy, np. księgowe czy bazy danych.


Kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawowe zasady pracy i możliwości programu, ale chciałyby pełniej wykorzystać jego potencjał, aby pracować sprawniej, wydajniej i mieć mniej kłopotów z tą złożoną aplikacją. Uczestnicy szkolenia poznają zaawansowane narzędzia, które umożliwią zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do wielu nowych zadań oraz pozwolą na automatyzację wielu żmudnych i czasochłonnych czynności biurowych.

 

Ramowy program kursu:

1. Zarządzanie zeszytami:

  • zabezpieczenia danych w arkuszach i zeszytach,
  • zastosowanie podsumowania w zeszytach,
  • publikowanie zeszytów w sieci WWW,
  • blokowanie (ochrona przez zmianami) danych w komórkach,
  • wykorzystanie niestandardowego obszaru roboczego,
  • łączenie informacji między arkuszami, praca z wieloma zeszytami,
  • rodzaje i wykorzystanie hiperłączy.

2. Wymiana informacji pomiędzy aplikacjami:

  • importowanie i eksportowanie danych,
  • osadzanie i łączenie danych,
  • dostęp do zewnętrznych źródeł danych.

3. Praca z szablonami:

  • przygotowywanie i modyfikacja szablonu,
  • korzystanie z gotowych szablonów.

4. Tworzenie i używanie konspektów.

5. Zaawansowane formatowanie danych:

  • tworzenie formatowania warunkowego,
  • wstawianie schematu blokowego,
  • wstawianie rysunków i elementów WordArt.

6. Zastosowanie wybranych, zaawansowanych predefiniowanych formuł - funkcji,

7. Wykorzystanie formularzy:

  • tworzenie formularzy,
  • tworzenie obiektów na formularzach.

8. Zaawansowane operacje na bazach danych, tabele przestawne,

9. Zaawansowane tworzenie wykresów:

  • tworzenie nietypowych wykresów i map,
  • tworzenie wykresów na nietypowych zestawach danych,
  • wykresy przestawne.

10. Narzędzia analizy danych:

  • Solver,
  • polecenie "Szukaj wyniku",

11. Praca ze scenariuszami:

  • planowanie,
  • tworzenie,
  • porównywanie
  • edycja scenariuszy.

12. wykorzystywanie makropoleceń:

  • nagrywanie makropoleceń,
  • uruchamianie makra,
  • przypisy-wanie makra do przycisku narzędziowego (ikony).

13. Podstawy programowania w języku Visual Basic dla aplikacji

14. Praca grupowa

15. Zaawansowane opcje drukowania, drukowanie dokumentów.